Wat zijn de technische instellingen van HCC!net?

De technische specificaties staan onderaan deze pagina, klik hier om er direct naartoe te gaan.

 

Ik kan geen mail meer versturen vanuit mijn mailprogramma, hoe kan dit?

Voor het versturen van mail dien je een SMTP-server op te geven bij de instellingen van het account waarmee je mailt. Je kunt hiervoor de SMTP-server van HCC gebruiken, klik hier voor meer informatie.

 

Kan ik ook inloggen op mijn webmail zonder dat ik een persoonlijk profiel heb op www.hcc.nl?

Ja, je kunt direct inloggen op je webmail via https://webmail.hccnet.nl

 

Iemand stuurt mij een mail maar deze komt niet aan, hoe kan dit?

De mail die je verwachtte te ontvangen is wellicht afgevangen door het spamfilter. Het kan soms voorkomen dat mail onterecht voor spam aan wordt gezien. Als je vermoedt dat een mail is tegengehouden, stuur dan een mail naar met het adres waarvan je een mail verwachtte en wanneer deze mail ongeveer verstuurd zou zijn. Dan kan er worden uitgezocht of, en zo ja waarom, deze mail voor spam is aangezien. Degene waarvan de mail niet is aangekomen ontvangt altijd een bericht dat zijn/haar mail is tegengehouden.

 

Kan ik een extra mailbox aanmaken?

Nee, je kunt alleen e-mail-aliassen aanmaken. Het aanmaken van extra mailboxen was een speciale dienst die geleverd werd aan HCC!net ADSL-klanten. Op 1 november 2005 is HCC!net ADSL overgenomen door XS4all en veranderd in XS4all ADSL. De oorspronkelijke extra mailboxen van de HCC!net ADSL-abonnees zijn blijven bestaan, hoewel deze dienst na de overname is komen te vervallen. De reeds bestaande extra mailboxen blijven actief tot het lidmaatschap wordt beëindigd of deze handmatig worden verwijderd.

 

Ik heb mails uit mijn webmailbox verwijderd maar de “diskruimte in gebruik” gaat niet omlaag, hoe kan dat?

Als je een mail verwijdert uit je mailbox, wordt deze verplaatst naar de map “Prullenbak”. Hier blijven de mails in staan tot je ze definitief verwijdert. Hieronder staat hoe je dat doet.

 

Hoe verwijder ik mails definitief uit mijn webmailbox?

Dat doe je door de map "Prullenbak" te openen, en vervolgens op de button "Prullenbak leegmaken"  pl  te klikken. Dat verwijdert alle mails in de prullenbak. Je kunt ook een gedeelte van de mails verwijderen door mails in je Prullenbak die je niet meer nodig hebt te selecteren en daarna op Prullenbak   prulb  te klikken.

 

Hoe zie ik in de webmail hoeveel ruimte mijn mail inneemt?

Zet je cursor links onder op het balkje onder de tekst "Mappen beheren". Dan verschijnt de ruimte die je bestanden in beslag nemen, bijvoorbeeld:  gebruik
Via "Mappen beheren" kun je een aantal acties op mappen uitvoeren, o.a. lege mappen verwijderen.

 

Mensen krijgen de melding dat hun mailbox vol zit; "Over quota" wat nu?

De melding "Over quota" geeft aan dat je webmailbox vol zit. Dit betekent dat het totaal aantal e-mails in je webmailbox meer dan 1 GB ruimte inneemt.
Log in dit geval in op je webmail via de optie "webmail"op de menubalk van www.hcc.nl of log in via https://webmail.hccnet.nl. Verwijder vervolgens een aantal of alle mails uit je prullenbak (zie hierboven). Levert dat niet voldoende ruimte op, verplaats dan eerst een aantal mails naar je prullenbak en verwijder deze daaruit definitief. 

 

Ik krijg geen mail meer binnen; wat nu?

Indien je denkt dat je geen nieuwe e-mails binnenkrijgt, kan het goed zijn dat je webmailbox "over quota" is. Zie voor de oplossing hierboven.

 

Hoe wijzig ik mijn wachtwoord?

De gebruikersnaam en het wachtwoord van je mailbox zijn gelijk aan die van je persoonlijk profiel op www.hcc.nl. Wil je het wachtwoord van je mailbox wijzigen, dan kun je dit doen door het wachtwoord van je profiel te wijzigen. Ga hiervoor naar www.mijnhcc.nl en kies "Wachtwoord wijzigen". Je kunt ook rechtstreeks op de optie "Mijn gegevens" in het menu "vereniging" op hcc.nl klikken.

 

Als ik van internet provider wissel, kan ik dan mijn HCC!net-adres behouden?

Ja, dat kan. Je HCC!net-adres is niet gekoppeld aan een internetprovider, je kunt dus zonder problemen van provider wisselen.

 

Wat zijn de POP- en SMTP-adressen die ik op moet geven in mijn mailprogramma?

Het popadres voor je HCC!net mailbox is pop.hccnet.nl, de smtp-server is smtp.hccnet.nl.

 

Hoe beheer ik mijn mailaccount?

Klik hier voor het aanmaken van de e-mailalias, het instellen van een vakantiemelding, het checken van je mailboxverbruik of het wijzigen van de wachtwoorden van extra mailbox(en).

 

Hoe zet ik mijn adresboek van de oude webmail-omgeving over naar de nieuwe?

Hiervoor is een handleiding beschikbaar: Overzetten contacten webmai
De zipfile die je dan kan downloaden bevat de handleiding in PDF-formaat en een Excelsheet in csv-formaat die je nodig hebt bij het overzetten.

 

Wat zijn de technische specificaties van HCC!net?

Inkomende mail POP3 server:

Servernaam pop.hccnet.nl
Poort 110 995
Beveiliging STARTTLS SSL/TLS
Gebruikersnaam Jouw HCC account naam
Authenticatie Jouw HCC account wachtwoord


Inkomende mail IMAP server:

Servernaam pop.hccnet.nl
Poort 993
Beveiliging SSL/TLS
Gebruikersnaam Jouw HCC account naam
Authenticatie Jouw HCC account wachtwoord


Uitgaande mail SMTP server:

Servernaam smtp.hccnet.nl
Poort 25 587 465
Beveiliging STARTTLS STARTTLS SSL/TLS
Gebruikersnaam Jouw HCC account naam
Authenticatie Jouw HCC account wachtwoord