Kan ik ook inloggen op mijn webmail zonder dat ik een persoonlijk profiel heb?
 

Ja, je kunt direct inloggen op je webmail via https://webmail.hccnet.nl
 


Ik kan geen mail meer versturen vanuit mijn mailprogramma, hoe kan dit?
 

Voor het versturen van mail dien je een SMTP-server op te geven bij de instellingen van het account waarmee je mailt. Je kunt hiervoor de SMTP-server van HCC gebruiken, klik hier voor meer informatie.
 


Ik wil graag een grotere mailbox, kan dat?
 

Ja, heb je een mailbox van 15MB, dan kun je deze gratis vergroten naar 100MB. Om je mailbox te vergroten, log je in op je HCC!net beheerpagina via https://service.hccnet.nl/ en kies je bij het menu “Quotum” voor de optie “Verhoog quotum tot 100MB”. Vervolgens heb je per direct de 85MB éxtra opslagruimte tot je beschikking! Deze verhoging kan alleen worden toegepast op hoofdaccounts. De grootte van eventuele sub-accounts blijft ongewijzigd.

Wist je dat je ook gebruik kan maken van een programma als Outlook, om mail op je computer op te slaan? Zo kun je je HCC!net mailbox schoon houden zonder dat je mail kwijt raakt! Surf naar supportdesk.hcc.nl voor een uitleg over het instellen van de meest gebruikte mail-programma's.
 


Iemand stuurt mij een mail maar deze komt niet aan, hoe kan dit?
 

De mail die je verwachtte te ontvangen is wellicht ondervangen door het spamfilter. Het kan soms voorkomen dat mail onterecht voor spam aan wordt gezien. Als je vermoedt dat een mail is tegen gehouden, stuur dan een mail naar spam@hcc.nl met het adres waarvan je een mail verwachtte en wanneer deze mail ongeveer verstuurd zou zijn. Dan kan er worden uitgezocht of, en zo ja waarom, deze mail voor spam aan is gezien. Degene waarvan de mail niet is aangekomen ontvangt altijd een bericht dat zijn/haar mail is tegengehouden.
 


Kan ik een extra mailbox aanmaken?
 

Nee, je kunt alleen e-mail-aliassen aanmaken. Het aanmaken van extra mailboxen was een speciale dienst die geleverd werd aan HCC!net ADSL klanten. Op 1 november 2005 is HCC!net ADSL overgenomen door XS4all en veranderd in XS4all ADSL. De oorspronkelijke extra mailboxen van de HCC!net ADSL abonnees zijn blijven bestaan ondanks dat deze dienst na de overname is komen te vervallen. De reeds bestaande extra mailboxen blijven actief tot het lidmaatschap wordt beëindigd of deze handmatig worden verwijderd.
 


Ik heb mails uit mijn webmailbox verwijderd maar de “verbruikte diskruimte” gaat niet omlaag, hoe kan dit?
 

Als je een mail verwijdert uit je mailbox, dan wordt deze verplaatst naar de map “Verwijderd”. Hier blijven de mails in staan tot je ze definitief hebt verwijderd. Dit doe je door op “Legen” achter de map “Verwijderd” te klikken.

 
 


Mensen krijgen de melding dan mijn mailbox vol zit; "Over quota" wat nu?
 

De melding "Over quota" geeft aan dat je webmailbox vol zit. Dit betekent dat het totaal aantal e-mails in je webmailbox meer dan 15 MB groot is.

Log in dit geval in op je webmailbox via je persoonlijke profiel of log in via https://webmail.hccnet.nl. Wis vervolgens de mails die je niet meer nodig hebt om zodoende weer ruimte in je webmailbox te creëren. In het overzicht 'verbruikte diskruimte' in het linker menu van je webmail zie je hoeveel ruimte je nog in de webmailbox hebt.
 


Ik krijg geen mail meer binnen; wat nu?
 

Indien je denkt dat je geen nieuwe e-mails binnenkrijgt, kan het goed zijn dat je webmailbox "over quota" is. "Over quota" geeft aan dat je webmailbox vol zit. Dit betekent dat het totaal aantal e-mails in je webmailbox meer dan 15 MB groot is.

Log in dit geval in op je webmailbox via je persoonlijke profiel of log in via https://webmail.hccnet.nl. Wis vervolgens de mails die je niet meer nodig hebt om zodoende weer ruimte in je webmailbox te creëren. In het overzicht 'verbruikte diskruimte' in het linker menu van je webmail zie je hoeveel ruimte je nog in de webmailbox hebt.
 


Hoe wijzig ik mijn wachtwoord?
 

De gebruikersnaam en het wachtwoord van je mailbox zijn gelijk aan die van je persoonlijk profiel op www.hcc.nl. Wil je je wachtwoord van je mailbox wijzigen, dan kun je dit doen door het wachtwoord van je profiel te wijzigen ga hiervoor naar www.mijnhcc.nl.
 


Als ik van internet provider wissel, kan ik dan mijn HCC!net adres behouden?
 

Ja, dat kan. Je HCC!net-adres is niet gekoppeld aan een internetprovider, je kunt dus zonder problemen van provider wisselen.
 


Wat zijn de POP- en SMTP-adressen die ik op moet geven in mijn mailprogramma?
 

Het popadres voor je HCC!net mailbox is pop.hccnet.nl, de smtp-server is smtp.hccnet.nl.
 


Hoe beheer ik mijn mail account?

Klik hier voor het aanmaken van de e-mailalias, het instellen van een vakantiemelding, het checken van je mailboxverbruik of het wijzigen van de wachtwoorden van extra mailbox(en).