Meer advertenties op YouTube kunnen niet worden overgeslagen

Deel dit artikel

,

YouTube geeft een grote groep videomakers de mogelijkheid om video's op hun kanaal te voorzien van advertenties die niet kunnen worden overgeslagen.

Die optie wordt binnenkort beschikbaar voor alle videomakers van het YouTube-partnerprogramma, maakt het bedrijf bekend op zijn videokanaal voor professionele videomakers.

Met het YouTube-partnerprogramma biedt het bedrijf videomakers de mogelijkheid om geld te verdienen met hun kanaal. Sinds januari kunnen videomakers alleen reclame-inkomsten krijgen als hun kanaal meer dan duizend abonnees heeft. Ook moeten de video's het afgelopen jaar minstens vierduizend uur zijn bekeken.

YouTube benadrukt dat eerder geplaatste advertenties automatisch worden omgezet naar advertenties die niet kunnen worden overgeslagen, tenzij de videomaker actie onderneemt.

In Nederland mogen op YouTube advertenties die niet kunnen worden overgeslagen niet langer duren dan vijftien seconden.

'Meld je aan voor de nieuwsbrief'

'Abonneer je nu op een of meerdere van onze nieuwsbrieven en blijf op de hoogte van onze activiteiten!'

Aanmelden