Waarom elk bedrijf zakelijke ansichtkaarten zou moeten versturen

HCC.NL(Advertorial) Heb je weleens overwogen zakelijke ansichtkaarten, ook wel postkaarten of briefkaarten genoemd, te versturen? Zakelijke ansichtkaarten laten drukken is een geweldige manier om on top of mind te blijven bij je klanten en/of relaties en dé manier om nieuwe klanten te trekken.

Maak ansichtkaarten deel van jouw marketingstrategie
Als je nog geen zakelijke ansichtkaarten verstuurt, overweeg dan zeker om ze in je marketingstrategie op te nemen. Kleine moeite, groot gebaar. We geven je graag een aantal handige tips over hoe je dit aan kunt pakken:

Kies de juiste gelegenheden
Bepaal wat de momenten zijn waarop je een kaartje kunt sturen. Denk bijvoorbeeld aan een welkomstkaart voor een nieuwe klant, een 'sorry' kaartje bij een klacht of een 'we missen je' kaartje voor klanten die al voor langere tijd niets meer hebben besteld. Vergeet ook niet je eigen werknemers een kaartje te sturen, bijvoorbeeld om hem/haar welkom te heten bij aanvang van het dienstverband, verjaardagen of bij ziekte. Inderdaad, er zijn genoeg gelegenheden te verzinnen die een kaartje verdienen!

Begin klein
Het is beter om te beginnen met het versturen van slechts een paar kaarten dan veel tegelijk te doen. Op deze manier kun je beter kijken wat werkt en wat niet. Daarna kun je altijd nog meer toevoegen.

Kies het juiste onderwerp voor je ansichtkaarten
Wanneer je een onderwerp voor je kaarten kiest, zorg er dan voor dat je iets kiest wat de aandacht trekt en opvalt. Jouw kaarten op laten vallen kan op verschillende manieren. Je kunt een tof ontwerp maken, bijvoorbeeld met een mooie foto, maar je kunt ook aandacht besteden aan de look & feel van de kaarten. Kies bijvoorbeeld voor een speciaal papiersoort, een papiersoort met een mooie structuur of een gekleurd papiertje. Wil je jouw kaarten luxe en klasse uit laten stralen? Kies dan voor kaarten met foliedruk! Hiermee maak je zeker een onuitwisbare indruk. Wat je ook beslist, zorg ervoor dat het niet opgaat in alle andere kaarten in de brievenbus van je klant!

Voeg een aanbieding toe aan jouw ansichtkaarten
Een aanbieding op je kaarten is een geweldige manier om je potentiële klant te laten reageren en actie te laten ondernemen. Zorg voor urgentie door bijvoorbeeld 'op=op' te vermelden of 'de laatste stuks'. Natuurlijk kun je ook een kortingscode vermelden. Zorg er hierbij wel voor dat het duidelijk is hoe klanten het kunnen inwisselen.

Blijf de resultaten monitoren
Voordat je regelmatig ansichtkaarten gaat versturen, is het belangrijk om de effectiviteit ervan te (blijven) meten, zodat je inzichtelijk hebt wat werkt en wat niet werkt en kunt veranderen wat niet werkt. Houd zaken bij als het responspercentage (het percentage van mensen die daadwerkelijk op de kaart reageren door actie te ondernemen), evenals de ROI (hetgeen wat je terugkrijgt voor je investering). Dit laatste zal je helpen de strategie na verloop van tijd bij te stellen, zodat je resultaten kunt blijven boeken.

Of je nu net begint met het zakelijk versturen van ansichtkaarten of manieren zoekt om je bestaande strategie te verbeteren, deze tips helpen je ongetwijfeld verder op weg. Met een beetje inspanning en strategische planning kun je door het versturen van kaartjes je bedrijf laten groeien en duurzame relaties met klanten opbouwen. Veel succes!

'Meld je aan voor de nieuwsbrief'

'Abonneer je nu op een of meerdere van onze nieuwsbrieven en blijf op de hoogte van onze activiteiten!'

Aanmelden