1. pierre68
  2. IOS / iPadOS
  3. maandag 25 januari 2016
Het syncen tussen de iPad en iPhone van mijn vrouw loopt niet. Dat is vooral rottig voor de agenda functie die we samen hebben. Het is ingewikkeld. Ze had de iPad van haar werk. Ik heb het iCloud adres van haar werk veranderd. Dat is gelukt ( lijkt me, ik zie soms nog het oude adres opduiken ergens) De iCloud op haar iPhone heeft een ander adres. Het zal daardoor wel komen dat het niet sync. Maar hoe kan ik de iCloud van haar iphone voorzien van het zelfde adres als dat van haar iPad? Als ik dat probeer krijg ik melding dat dit al bestaat en dat ik een ander adres moet nemen. En zeeheft met de hand de hele agenda van haar iPad overgeschreven naar de iPhone dus als ik dat verwijder, zwaait er wat :D

Heeft iemand een goed werkwijze?
Reacties (1)
Geaccepteerd antwoord In Afwachting Moderatie
Zelf doe ik de synchronisatie via iTunes (lokaal) omdat ik niet graag mijn gegevens op een Amerikaanse server deel.
Het moet echter toch mogelijk zijn om op beide apparaten hetzelfde Apple ID te gebruiken (je noemt dit het adres, maar ik denk dat je het Apple ID bedoelt).
Bij de instellingen ga je naar iCloud en vervolgens log je uit (onderaan). Nu kan je weer met het (veranderde) Apple ID inloggen om zo de 2 Apple ID's hetzelfde te krijgen.
Overigens staat dit Apple ID op meerdere plaatsen: iCloud, iTunes en App Store, Facetime, Zoek mijn iPhone en misschien gebruik je het ook voor Mail.
  1. meer dan een maand geleden
  2. IOS / iPadOS
  3. # 1
  • Pagina :
  • 1


Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Reageer als een van de eersten op dit bericht!
Nog geen HCC-gebruikersaccount aangemaakt? Klik dan hier.

Inloggen