1. exHCClid
  2. Linux/Unix
  3. zondag 19 oktober 2014
Tot op heden werk ik met Office Outlook voor mijn mail. Het is de bedoeling dat al mijn mail wordt overgezet naar Thunderbird in Linux Mint 17, maar dit wil mij niet lukken.

Linux staat op mijn c: schijf (evenals Windhoos) en op mijn d:schijf staat alle data erder nietsinclusief de map Outlook met alle mail, adressen etc.

In Thunderbird onder Linux heb ik bij extra de optie importeren gekozen en dan krijg ik een scherm waarin ik aan kan geven wat ik wil importeren, in mijn geval alles. Hierna verschijnt er een scherm die grijs blijft en er niets gebeurd. Vraag ik alleen om mijn mail te importeren krijg ik hetzelfde probleem, grijs en verder niets.

De map outlook van d: naar c: kopiëren bood ook geen soelaas, bleef grijs en verder niets.

Thunderbird onder Windows geïnstalleerd en de Outlook bestanden geïmporteerd zonder enig probleem. Daarna dezelfde handeling uitgevoerd als bij directe import van Outlook. En jawel, dezelfde problemen, grijs en verder niets.

Op Linuxgebied ben ik nog echt een Dummy :). Maar er zal toch wel een mogelijkheid bestaan om mijn mail, al dan niet met tussentijdse conversie, naar Thunderbird onder Linux te krijgen?

Wie helpt mij op weg. Als beloning zal ik mijn gewaardeerde dankbaarheid tonen :D.
Reacties (1)
Geaccepteerd antwoord In Afwachting Moderatie
Beste Dummy,

[QUOTE]Tot op heden werk ik met Office Outlook voor mijn mail. Het is de bedoeling dat al mijn mail wordt overgezet naar Thunderbird in Linux Mint 17, maar dit wil mij niet lukken.

Linux staat op mijn c: schijf (evenals Windhoos) en op mijn d:schijf staat alle data erder nietsinclusief de map Outlook met alle mail, adressen etc.[/QUOTE]

C: en D: noem je schijven, maar zijn in feite partities van een schijf. Linux en Windows kunnen normaliter niet samen op één partitie staan. Jouw configuratie is dus als volgt:

• of een schijf met twee partities voor Windows resp. Linux, plus een schijf met één partitie voor de Windows data.
  • of een schijf met drie partities, voor Windows, Linux, resp. de Windows data

Dat betreft dan de partities met bestandssystemen. Linux gebruikt ook nog een kleine swap partitie voor het stallen van tijdelijk niet gebruikte data uit het geheugen. Die partitie staat waarschijnlijk op dezelfde schijf als het Linux systeem.

In Thunderbird onder Linux heb ik bij extra de optie importeren gekozen en dan krijg ik een scherm waarin ik aan kan geven wat ik wil importeren, in mijn geval alles. Hierna verschijnt er een scherm die grijs blijft en er niets gebeurd. Vraag ik alleen om mijn mail te importeren krijg ik hetzelfde probleem, grijs en verder niets.
Dat verbaast me niet, want waaruit zou hij data moeten importeren? Outlook staat niet op de Linux partitie maar op een Windows partitie.

Thunderbird onder Windows geïnstalleerd en de Outlook bestanden geïmporteerd zonder enig probleem. Daarna dezelfde handeling uitgevoerd als bij directe import van Outlook. En jawel, dezelfde problemen, grijs en verder niets.

Op Linuxgebied ben ik nog echt een Dummy :). Maar er zal toch wel een mogelijkheid bestaan om mijn mail, al dan niet met tussentijdse conversie, naar Thunderbird onder Linux te krijgen?
Ja, die is er wel. Onder Windows heb je alle benodigde zaken al vanuit Outlook in Thunderbird geïmporteerd. Start Linux en koppel na de start de Windows partitie aan. Kopieer nu de inhoud van jouw Thunderbird map uit Windows naar je Thunderbird map in Linux.

In Windows 7 vind je de Thunderbird map hier:

C:/Users/<gebruikersnaam>/Appdata/Roaming/Thunderbird

en in Linux:

/home/<gebruikersnaam>/.thunderbird

De punt voor "thunderbird" betekent dat het een verborgen map is. Als je Thunderbird in Linux al eens hebt gestart zal hij al bestaan. Anders moet je hem even aanmaken.

Ik heb deze procedure snel even getest, en het lijkt allemaal goed te werken. Garanties geef ik niet. Probeer het maar eens.

Vriendelijke groet,
Hans Lunsing
  1. meer dan een maand geleden
  2. Linux/Unix
  3. # 1
  • Pagina :
  • 1

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Reageer als een van de eersten op dit bericht!
Nog geen HCC-gebruikersaccount aangemaakt? Klik dan hier.

Inloggen