1. Apptipper
  2. OSx
  3. zaterdag 01 februari 2014
http://cdn.onemorething.nl/uploads/image_selector/apple-garantie.png
Wat zijn jouw ervaringen als hcc-lid met de service en garantie na aankoop in Apple Store of site van Apple zelf?

Er komen steeds meer Apple Stores in Nederland. Of we daar als apple-liefhebbers zo blij mee moeten zijn, plaats ik steeds meer vraagtekens bij na twee ronduit slechte ervaringen met medewerkers van de Apple Store in Amsterdam. Kortingsacties kom je daar maar zelden tegen en vorig jaar kwam in het nieuws dat Apple,s garantie van 1 jaar niet voldoet aan de wet in 21 europese landen. Als reactie kwam Apple o.a. met dit garantie overzicht. Volgens Europese wetgeving moet Apple 2 jaar garantie geven.

Een klacht die je nogal eens hoort of leest, is dat als je na 1 jaar problemen krijgt, je veel moeite moet doen om je recht te krijgen onder het verwijt dat je dan maar AppleCare had moeten bijkopen. Winkels als Mycom* en Dixons en iCentre geven wel 3 jaar garantie. Het wordt tijd dat Apple zelf dit goede voorbeeld ook eens gaat volgen.
* Let op dat de 3 jaar garantie bij Mycom alleen geldt voor de Mac laptops.
Reacties (1)
Geaccepteerd antwoord In Afwachting Moderatie
Mee eens, volgens mij mag je van zo'n duur apparaat een langere garantie verwachten.

Weet je zeker dat iCentre 3 jaar geeft? Volgens mij is de periode hetzelfde als bij Apple.
http://www.icentre.nl/voorwaarden/
"7.1 Behoudens de hierna opgenomen uitzonderingen garandeert iCentre dat de door haar geleverde producten gedurende zes maanden na aflevering voldoen aan de daarvoor geldende en door de leveranciers of licentiegevers afgegeven specificaties. Indien het product binnen deze garantietermijn een gebrek vertoond, zal iCentre of haar leverancier of de licentiegever het product binnen een redelijke termijn kosteloos herstellen of naar haar keus vervangen, mits het product aan iCentre is terugbezorgd en vervoerskosten zijn vooruitbetaald (met naam, adres, telefoonnummer van de koper, omschrijving van het probleem en bewijs van datum van aankoop gehecht aan het product). Door leveranciers of licentiegevers aan iCentre gegeven garanties voor producten zullen steeds aan kopers worden overgedragen."

Ik kwam daar achter toen mijn Macbook Air problemen met het scherm kreeg, men zei toen dat ik geluk had dat het binnen het garantie termijn gebeurde. Daarvoor had ik problemen met het toetsenbord en dat is ook goed opgelost door iCentre. Dit was voor het faillissement, dus hoe het nu is durf ik niet te zeggen. De Air is still going strong, net zoals een vier jaar oude iMac.

Ik hou daar bij de volgende aankoop zeker rekening mee.

Wat ik ook een zorgwekkende ontwikkeling vind is dat de Apple producten steeds slechter/moeilijker te repareren zijn, hierdoor zullen evt. reparaties duurder uitvallen.
  1. meer dan een maand geleden
  2. OSx
  3. # 1
  • Pagina :
  • 1


Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Reageer als een van de eersten op dit bericht!
Nog geen HCC-gebruikersaccount aangemaakt? Klik dan hier.

Inloggen