Sinds 8 april krijg ik op mijn smartphone en op mijn tablet (beide android) geen mail meer binnen. Ik moet het wachtwoord + gebruikersnaam opnieuw opgeven. Maar dat werkt niet.
Webmail werkt wel goed.
Mijn e-mail client is Outlook op Android.
Als ik het probeer met de voorgeïnstalleerde client van Samsung werkt het wel als ik "SSL alle certificaten accepteren" aan vink. Niet met TLS.
Kan dit met die storing te maken hebben?
Extra punt: Is het mogelijk dat HCC een categorie Mail toevoegt aan het forum? Nu staat dit onder OSx en daar hoort het eigenlijk niet.
Of is het iets voor in de Vraagbaak? Maar dan niet als los item, maar duidelijk gepositioneerd als "advies", "mail-instellingen HCC"o.i.d. Nu is het zoeken als een speld in een hooiberg waarbij je steeds halve antwoorden vindt die het nèt niet helemaal zijn.
Bovenaan in die categorie zou dan informatie moeten staan over hoe de instellingen van je e-mail client moeten zijn als je :
- POP gebruikt (en niet meer dan dat)
IMAP gebruikt
POP gebruikt en in combinatie daarmee IMAP op smartphone en of tablet(of andere PC)
En dan
alle instellings opties : servernaam, poortnummer, versleutelings methode !
Zo mogelijk een toelichting erbij als er meer opties zijn, zodat je weet wat je kan kiezen.
Bijgaand stuur ik een overzicht mee van HCC Zuid-Holland dat heel aardig is, maar dat toch wel scherper kan worden geformuleerd naar mijn smaak of op zijn minst wat toelichting behoeft. Bijvoorbeeld of het uitmaakt of je de IMAP instellingen gecombineerd met POP gebruikt of 'stand alone'. En hoe je zou moeten kiezen tussen de verschillende poort/versleuteling combinaties.
Daarbij zou ook nog moeten staan hoe het werkt met het verwijderen van mail in client en of server.