De Consumentenbond heeft naar eigen zeggen een 'golf aan klachten' over de provider Online.nl ontvangen. Sinds 1 november zou het al om meer dan tweehonderd klachten gaan. De meeste gaan over gebrekkige dienstverlening.

Klanten van de provider klagen via Klachtenkompas.nl - een initiatief van de consumentenbond - over langdurig instabiele verbindingen bij zowel internet en telefonie als bij tv.

Volgens Online.nl is een deel van de problemen te wijten aan werkzaamheden en het overzetten van klanten naar een nieuw netwerk. Vanaf 5 november zouden de problemen opgelost moeten zijn, beloofde de provider, maar volgens de bond is hier niks van te merken.

"De klachten blijven maar komen. Gisterochtend stonden we op 180 en aan het eind van de dag waren het er 200. Het lukt ze niet om hun dienstverlening op orde te krijgen", stelt Consumentenbond-woordvoerder Babs van der Staak.

Online.nl kon vrijdagmorgen niet reageren op vragen over de klachten. Het bedrijf is eigendom van de M7 Group, dat ook CanalDigitaal en TéléSAT Numérique en TV Vlaanderen in België onder zich heeft.

Klanten klagen tegen de Consumentenbond ook over de recente prijsverhoging. Die zou gepaard gaan met een snelheidsverhoging, maar veel afnemers geven aan in een regio te wonen waar die hogere snelheid niet beschikbaar is. Ook over de lange wachttijden van de helpdesk zijn klanten ontevreden.

Het is niet de eerste keer dat de Consumentenbond de onvrede van Online.nl-klanten aandacht geeft. Vanaf 2014 krijgt de bond al verhoudingsgewijs veel klachten over de isp binnen. In maart heeft de consumentenorganisatie de Autoriteit Consument & Markt geattendeerd op de zaak en deze maand is de ACM over de nieuwe problemen ingelicht.