KPN zal op termijn geen abonnementen meer aanbieden onder de merknamen Telfort, Telfort Zakelijk, XS4ALL en Yes Telecom. Dat maakte het bedrijf donderdag bekend.

Volgens KPN wil het bedrijf 'de onbetwiste kwaliteitsprovider zijn met de beste diensten, klantenservice en netwerken', aldus het persbericht. KPN wil onder de eigen vlag alle klantengroepen in de verschillende segmenten bedienen. Dat geldt van budgetdiensten tot premium diensten.

In de loop van 2019 en 2020 wil de telecomprovider het eigen merk versterken door de sterke punten van de andere merken in het mer KPN te incorporeren. Voor klanten van deze merken verandert er volgens KPN niets, behalve dat de dienstverlening van deze merken op termijn dus onder de vlag van het KPN-merk zal worden uitgevoerd.

“Met de focus op het KPN-merk gaan we de KPN-dienstverlening uitbreiden met de beste elementen van de afzonderlijke merken, zoals de hoogst gewaardeerde service van XS4ALL, de betaalbare voordeeldiensten van Telfort en de persoonlijke service en het deskundig zakelijk advies van Yes Telecom”, zegt Jean-Pascal Van Overbeke, Hoofd Consumentenmarkt van KPN.

“Hierdoor zijn we in staat om consumenten en ondernemers een nog betere gebruikerservaring te bieden met toonaangevende combinaties van vaste en mobiele diensten. We starten bijvoorbeeld in april met het bieden van extra voordelen voor consumenten die Telfort- en KPN-producten combineren.”