Telecomprovider T-Mobile heeft de afgelopen drie maanden 69.000 nieuwe abonnees geworven. Dat blijkt uit de meest recente kwartaalcijfers van het bedrijf.

De groei in klanten geldt voor alle abonnementen van de provider. T-Mobile zei eerder dat in dit kwartaal 100.000 klanten het nieuwe onbeperkte abonnement hebben afgesloten. Dit aantal ligt hoger dan het nieuwe totaal aan abonnees, omdat klanten binnen T-Mobile ook van abonnement zijn gewisseld.

T-Mobile-CEO Søren Abildgaard wilde in gesprek met NU.nl niet vertellen hoeveel van de nieuwe klanten het onbeperkte abonnement hebben afgesloten en hoeveel mensen binnen T-Mobile zijn overgestapt.

Het gemiddelde dataverbruik van klanten neemt volgens Abildgaard toe als zij een onbeperkt abonnement hebben. Hij laat in het midden hoeveel data deze klanten precies verbruiken. Standaard krijgen klanten 5 GB per dag, als die dagbundel op is kunnen zij die in de app van de provider oneindig gratis aavullen per 1 GB.

Televisie
De provider zag ook het aantal abonnees van T-Mobile Thuis, een dienst voor vaste televisie, internet en telefonie, groeien met 12.000 klanten. Het totaal komt hierdoor op 176.000 abonnees. T-Mobile kocht deze bedrijfstak van concurrent Vodafone toen laatstgenoemde ging fuseren met Ziggo.

De brutowinst bij T-Mobile steeg in het afgelopen kwartaal met 25 procent vergeleken met een jaar eerder, naar 110 miljoen euro. De omzet bij T-Mobile steeg met 5,2 procent, naar 341 miljoen euro. Deze stijging zou voornamelijk te danken zijn aan de aanschaf van T-Mobile Thuis. De mobiele tak van het bedrijf zette 320 miljoen euro om, een daling ten opzichte van een jaar eerder.

Strenger reguleren
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) zei begin mei de telecommarkt strenger te willen reguleren, omdat met de fusie van Vodafone en Ziggo een duopolie kan ontstaan.

Abildgaard zegt blij te zijn dat er strenger wordt gereguleerd. "We moeten er zeker van zijn dat de markt goed wordt gereguleerd, zodat concurrentie wordt aangespoord. Bij een duopolie zouden prijzen op de markt kunnen stijgen."

Volgens de CEO zijn er nu al voorbeelden van oneerlijke concurrentie op de markt. "Telfort biedt bijvoorbeeld vast internet aan voor een lager bedrag dan dat wij voor de inkoop moeten betalen. Dat is oneerlijk."

Volgens een woordvoerder van de ACM kent de waakhond dit specifieke voorbeeld niet, maar is het ook niet meteen bezwaarlijk. "Zo’n situatie hoeft niet per se slecht te zijn, omdat dit zorgt voor lage tarieven voor de consument."