×

Opmerking

Vandaag heeft zich een storing bij HCC!net voorgedaan waardoor de mail niet kon worden opgehaald en er ook niet kon worden ingelogd op de web-mail. Op dit moment zijn wij nog bezig met het verhelpen van de storing, maar kan de mailserver wel weer worden bereikt en worden ingelogd.
  1. aber
  2. Windows 10
  3. zondag 04 februari 2018
Sinds ik versie 1709 heb op mijn laptop ondervind ik herstarts met blauw scherm (met veelal stopcode: "page error in non-paged area", soms "critical structure corruption";)
Eerst heb ik een HP app ("status report";) uit de start-lijst verwijderd omdat daar telkens een fout door ontstond. Ik hoopte daarmee nieuwe geheugenfouten te voorkomen.
Vervolgens heb ik een boot weigering gehad en die opgelost met een repairdisk.
Toen kreeg ik een zichzelf herhalende driver-laadpoging die ik niet kon onderbreken (wel taakbeheer starten en vond iets in de sfeer van "appmgr" die bleef in-en uit schakelen (moeilijk leesbaar ivm intermitterend verschijnen en verdwijnen)
Dit verschijnsel verdween nadat ik een reparatie-installatie had uitgevoerd met een W10/1709 install medium (met behoud van mijn data en instellingen). Aan het eind van die actie kreeg ik het bericht: "klaar; niets veranderd". De klacht bij opstarten was echter verholpen.
Vervolgens merkte ik dat de laptop na inschakelen meestal opstart vanuit hibernation terwijl ik geen sluimerstand-optie heb ingesteld. Ik heb juist gekozen voor altijd afsluiten en uitschakelen. Ook het blauwe scherm kwam weer vaak (na het opstarten en aanmelden) terug met de boodschappen als hierboven. Na dit autonoom uitschakelen en opstarten wordt er normaal opgestart; niet meer vanuit hybernate)
Nu heb ik de sluimerstand maar eens ingesteld bij sluiten van de klep en dat uitgebrobeerd, afgewisseld mert de aan/uitknop; dat gaf geen veranderin: hij blijft na uitschakelen met de knop, bij weer inschakelen vanuit hybernate op te starten.
Kent iemand deze ellende? Wie heeft er een idee hoe ik dit weer stabiel kan krijgen (liefst zonder totale herinstallatie)
Reacties (1)
Geaccepteerd antwoord In Afwachting Moderatie
Beste Aber,

Zeer vervelend allemaal die ellende, echter is de oorzaak hiermee nog steeds niet bekend; en die zullen we toch moeten achterhalen zodat je toch een oplossing hiervoor kunt vinden/implementeren. Een geheel andere manier van werken zou zijn om 'maar' gewoon wat te proberen in de hoop dat je toevallig de oplossing te pakken hebt.

Enfin, laten we 'ns proberen de oorzaak op een wat structurelere manier te achterhalen uit de info die je geeft:
- Je laptop boot in ieder geval, dat maakt de kans klein dat 't een BIOS probleem is
- De foutmelding: 'page error in non-paged area' betekent dat Windows 'n bepaald bestand niet kan vinden, vaak wordt dit veroorzaakt doordat
-1 Windows-10 niet (goed) overweg kan met 'n bepaalde driver die jouw laptop gebruikt OF
-2 doordat de HDD problemen kent OF
-3 doordat het RAM-geheugen problemen kent.

Analyse:
-3: Omdat dit een upgrade betreft moet ik aannemen, dat het RAM-geheugen altijd betrouwbaar gewerkt heeft en dus nu ook hoogstwaarschijnlijk goed/betrouwbaar werkt en het dus niet aannemelijk is dat dit de oorzaak van je probleem is; toch zou je je RAM geheugen even kunnen nakijken of die nog goed contact maakt door de geheugenmodules extra vast aan te drukken en/of de contacten schoon te maken
-2: Wellicht is je HDD niet (meer) betrouwbaar; echter als je voordien geen problemen had met je HDD, dan is het ook weer niet aannemelijk dat dit nu 'toevallig' de oorzaak is, maar uitsluiten kun je die oorzaak dus nog niet.
-1: Driver probleem lijkt zeker bij 'n upgrade het meest waarschijnlijk als oorzaak: helaas is uit jouw verhaal NIET duidelijk op te maken of je een clean-install van Windows-10 uitvoert of een upgrade (zo ja, welke upgrade). De vraag is dan WELKE driver is niet Windows-10 'compliant' c.q. moet dus vervangen worden....

Advies: ik zou zeker bekijken of 'n incompatibel-driver de oorzaak van dit probleem is, bijv. door bij HP support hierop te zoeken samen met het typenummer/artikelnummer van jouw laptop en de foutmelding: "[COLOR=#333333]page error in non-paged area".

[/COLOR]
Véél succes!
  1. meer dan een maand geleden
  2. Windows 10
  3. # 1
  • Pagina :
  • 1


Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Reageer als een van de eersten op dit bericht!
Nog geen HCC-gebruikersaccount aangemaakt? Klik dan hier.

Inloggen