vrijdag 17 juni 2022
  2 Replies
  789 Visits
Beste mensen,

Al een tijdje ben ik op zoek naar een Linux distributie dia ik via een bootable USB kan installeren op mijn Asus T200TA . Nu blijkt dat de CPU weliswaar 64 bit is, maar de BIOS/UEFI 32 bit. Dat maakt het dus noodzakelijk dat een Linux versie standaard beschikt over boot32ia.efi in de EFI/BOOT map van het ISO bestand. De Enige die ik heb kunnen vinden is Fedora, maar die start niet vanaf USB (wordt bovendien niet als legitieme ISO gezien door Startup Disk Creator op mijn Linux laptop.
Kent misschien iemand een versie die wel werkt, of anders een manier om die boot32ia.efi (ik heb een versie die zou moeten werken) aan een bestaande ISO toe te voegen?

Al vast bedankt!
Dirk Engelage
1 maand geleden
·
Het is uiteindelijk gelukt! Op een Windows laptop lukte het om met Rufus middels een Fedora 36 iso een opstartbare USB te maken, en daarmee mijn Asus T200TA te starten. Na controle dat alles naar behoren werkte verliep de installatie vlekkeloos. Tot mijn verbazing werd alle hardware moeiteloos herkend. Zelfs Bluetooth lijkt te werken. Alleen heb ik nog wat moeite om Bluetooth speakers herkend te krijgen. Maar dat is niet direct een probleem, omdat ik geluid via de aanwezige speaker af te spelen. Een echte aanrader dus; Fedora, voor apparaten met een 64 bit processor en 32bit UEFI.

Dirk Engelage
  • Pagina :
  • 1
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Reageer als een van de eersten op dit bericht!
Je antwoord
Upload bestanden of afbeeldingen voor deze discussie door op de uploadknop hieronder te klikken. Ondersteund formaten: gif,jpg,png,jpeg,zip,rar,pdf
· Invoeren · Verwijder
  Upload Files (Maximum 2MB)
Nog geen HCC-gebruikersaccount aangemaakt? Klik dan hier.

Inloggen