1. t.koopmans
  2. Overige versies
  3. donderdag 24 april 2014
Heden werd ik gebeld uit Amerika door Global WEb Support, mijn IP-adres zou in Afrika en Mexico ook worden gebruikt. Vervolgens dicteerden ze me een security id code die even later ook op de pc aanwezig bleek. Na veel vijfen en zessen wisten ze ook nog een boodschap "Bios expired" op m'n scherm te tonen. Ik ben kennelijk gewoon gehackt, maar hoe, ik heb alleen Microsoft Security lopen. Heeft iemand soortgelijke ervaring?
Mvrgr
Koopmans
Reacties (1)
Geaccepteerd antwoord In Afwachting Moderatie
[QUOTE=t.koopmans;280728]Heden werd ik gebeld uit Amerika door Global WEb Support, mijn IP-adres zou in Afrika en Mexico ook worden gebruikt.[/QUOTE]

Dit lijkt mij vergelijkbaar met de telefoontjes van "Microsoft Support"[1].
Het beste is om dit soort telefoontjes te negeren.
Stel dat jouw IP-adres elders ook gebruikt zou worden, dan zou dat een zaak voor jouw provider zijn, niet voor jou.

[QUOTE=t.koopmans;280728] Vervolgens dicteerden ze me een security id code die even later ook op de pc aanwezig bleek. Na veel vijfen en zessen wisten ze ook nog een boodschap "Bios expired" op m'n scherm te tonen. Ik ben kennelijk gewoon gehackt, maar hoe, ik heb alleen Microsoft Security lopen. Heeft iemand soortgelijke ervaring?
[/QUOTE]

Waarschijnlijk hield die security id in dat je naar een website moest gaan, daar een programmaatje moest downloaden, en dat uitvoeren.
Als dat zo is, dan is er op dat moment malware op jouw machine geplaatst.
Ik denk dat het raadzaam is om, in ieder geval, de stappen die bij "What to do if you already gave information to a tech support person" op de link hieronder genoemd worden, uit te voeren.

[1] http://www.microsoft.com/security/online-privacy/avoid-phone-scams.aspx

m.vr.gr.
Jan v/d Broek
  1. meer dan een maand geleden
  2. Overige versies
  3. # 1
  • Pagina :
  • 1


Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Reageer als een van de eersten op dit bericht!
Nog geen HCC-gebruikersaccount aangemaakt? Klik dan hier.

Inloggen