1. exHCClid
  2. Overige hardware
  3. woensdag 16 mei 2018
Zoals in de titel beschreven wil ik mijn SSD vervangen door een grotere. Welke SSD ik moet hebben heb ik kunnen achterhalen maar de vraag voor mij blijft hoe zet ik de data (Windows10 en andere programma's) compleet over naar de nieuwe SSD en kan dan gelijk weer verder werken met WIndows10.

Nu kijk ik naar Acronis 2018 en vraag mij af of ik de kleinere SSD kan clonen naar de grote SSD of loop ik bij het clonen tegen de omvang van de nieuwe SSD aan. Cloon is immers 128GB? Of is middels Acronis volledig back-uppen voldoende en zet ik na verwisselen van de SSD de back-up terug of loop ik ook tegen beperkingen aan?

Kan ik van Acronis een opstartmedium maken waar ik na vervanging van de SSD mijn laptop kan opstarten via Acronis en dan de back-up of cloon van de oude SSD terug kan plaatsen op de nieuwe SSD? En zo ja, hoe doe ik dat?
Reacties (2)
Geaccepteerd antwoord In Afwachting Moderatie
Het handigst is om beide SSD's aan te sluiten en dan met Macrium reflect rechtstreeks te klonen. Hierna de kleine SSD verwijderen en in de bios de grote SSD als opstartdisk aanwijzen. Dat is alles. Macrium is hier gratis te downloaden: https://www.macrium.com/reflectfree
  1. meer dan een maand geleden
  2. Overige hardware
  3. # 1
Geaccepteerd antwoord In Afwachting Moderatie
Als je nieuwe schijf te groot is kun je bij het installeren kiezen voor een kleinere partitie waarop je de kopie plaatst.
Gewoon bij opstarten handmatig een kleiner partitie aanmaken die ca de oude is.
Na installeren en herstarten kin je mbe easus partion manager of een ander programma desgewenst de partiotie weer groter maken
  1. meer dan een maand geleden
  2. Overige hardware
  3. # 2
  • Pagina :
  • 1

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Reageer als een van de eersten op dit bericht!
Gast
Je antwoord
Upload bestanden of afbeeldingen voor deze discussie door op de uploadknop hieronder te klikken. Ondersteund formaten: gif,jpg,png,jpeg,zip,rar,pdf
• Invoeren • Verwijder Upload bestanden (maximum bestandsgrootte: 2 MB)
Nog geen HCC-gebruikersaccount aangemaakt? Klik dan hier.

Inloggen