1. a.vd.wiel
  2. Windows 10
  3. woensdag 25 augustus 2021
Waarom wordt er nergens gewezen op het niet voldoen aan de beloofde download snelheid van je contract.
Bijvoorbeeld het ziggo abonnement beloofd 300 mb beloofd download snelheid,, maar deze is altijd onder 200mb.
Toch vreemd, je betaald er voor maar je krijgt het niet. Wat is hier aan de hand ??,
Met speedtest ping 20 ms, 93Mb download en 26Mb upload (Contract = 300Mb down en 30 Upload)
Reacties (5)
Geaccepteerd antwoord In Afwachting Moderatie
Hint: een typische Internet Provider geeft zijn klanten een bepaalde bandbreedte, maar die deel je dan met 30 gebruikers. Je hebt de voledige bandbreedte tot je beschikking op momenten dat die andere 29 gebruikers geen Internet verkeer genereren.

Hint: als twee Ziggo klanten een bandbreedte hebben van 300 Mb/s in de upload richting en 30 Mb/s in de download richting, dan kunnen ze maximaal 30 Mb/s uitwisselen in beide richtingen.
  1. 2 weken geleden
  2. Windows 10
  3. # 1
Geaccepteerd antwoord In Afwachting Moderatie
Het enige dat Ziggo kan doen is je een aansluiting geven met een bandbreedte van bijvoorbeeld 300 Mbit/s in de download richting. Dat garandeert dat de netto snelheid die je bereikt altijd minder is dan de bandbreedte. De snelheid hang af van vele factoren zoals de drukte op het netwerk van Ziggo, maar maar als je downloadt van een missiepost in de binnenlanden van Congo, dan hangt de snelheid net zo goed af van hoe snel en hoe druk het netwerk daar is.

Kortom, de vraag is dus wat Ziggo daadwerkelijk beloofd heeft. Een provider die een bepaalde download snelheid belooft ben ik nog niet tegengekomen.
  1. 2 weken geleden
  2. Windows 10
  3. # 2
Geaccepteerd antwoord In Afwachting Moderatie
Heb je wel gecontroleerd of alle componenten in je netwerk de snelheid aan kunnen?
Wifi haalt de snelheid meestal niet en als je nog ergens een 100Mbps switch in gebruik hebt tussen je router en je computer, dan zul je die snelheid 300/30Mbps zeker niet halen. Ook een slechte ethernetkabel kan veroorzaken dat je niet een 1Gbps verbinding hebt, maar dat de snelheid in die kabel terugschakelt naar 100Mbps.

Als je jouw computer met een goede ethernetkabel rechtstreeks op het modem aansluit, dan zou je de maximale snelheid moeten halen. Als je het dan nog niet haalt, dan kun je een klacht melden bij Ziggo.
Ik haal in ieder geval steeds de snelheid van 600/40 Mbps, dus je hoort mij niet klagen over Ziggo.
  1. 2 weken geleden
  2. Windows 10
  3. # 3
Geaccepteerd antwoord In Afwachting Moderatie
Ook indien Ziggo dit alleen in reclame uit, maakt jouw klacht een grote kans bij de Reclame Code Commissie:

Ziggo is hardleers, ook in januari 2018 vond de commissie deze snelheids claim misleidend;
https://www.nu.nl/internet/5075588/reclame-code-commissie-tikt-ziggo-vingers-misleidende-advertenties.html

Gedupeerde Ziggo klanten kunnen hier terecht:
https://www.reclamecode.nl/klacht-indienen/

Aarzel niet, zou ik zeggen!
  1. meer dan een maand geleden
  2. Windows 10
  3. # 4
Geaccepteerd antwoord In Afwachting Moderatie
Het verbaast me hogelijk dat Ziggo een bepaalde download snelheid belooft in hun contract; dat is heel iets anders dan iets suggereren in een advertentie.
  1. meer dan een maand geleden
  2. Windows 10
  3. # 5
  • Pagina :
  • 1


Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Reageer als een van de eersten op dit bericht!
Nog geen HCC-gebruikersaccount aangemaakt? Klik dan hier.

Inloggen