1. DickdeWit
  2. OSx
  3. donderdag 09 juli 2015
In 2012 heb ik bij OCW (USA) een 256GB SSD disk Mercury Accelsior gekocht. Ruim twee jaar heb ik daarop tot volle tevredenheid OSX 10.7 gedraaid. Eind 2014 besloot ik op deze SSD het nieuwe OSX Mavericks 10.10 te installeren. Tijdens de installatie met de standaard Apple installer kreeg ik allerlei vage signalen en bleef de installatie halverwege steken met de melding "installatie duurt nog 1 minuut". Echter die minuut werd een uur, twee uur, enz. De disk wordt tijdens de installatie automatisch unmounted, is volgeschreven met bestanden, maar omdat de installatie niet volledig is afgerond, is een volumeheader niet aangemaakt en bootfiles niet weggeschreven. Kortom met de standaard Apple Disk Utility is het volume niet meer te activeren, dus zoek. Nog naar een professionele computershop gegaan om daar op een Windows systeem met een PCI-express poort te trachten dit SSD-volume weer opnieuw te formatteren. In het BIOS kwam de schijf wel te voorschijn, maar verder formatteren, ho maar.
Vervolgens OWC zo gek gekregen een nieuwe schijf te sturen. Kostte mij alleen de verzendkosten. Deze nieuwe SSD-disk geformatteerd. En vervolgens met het standaard Apple programma Disk Utility een .img van een OSX Mavericks installatie op een van mijn harde schijven gekopieerd naar deze SSD. Alles ging goed, tot op het eind een vage melding kwam "foutieve parameter". Het programma Disk Utility zat vast en bleef steken in het kopieerproces.
Nu met twee verschillende methodes OSX Mavericks op mijn SSD getracht te krijgen met hetzelfde resultaat: mijn SSD disk is zoek (komt niet meer automatisch tevoorschijn in de Finder, of in Disk Utility) en ik krijg die niet meer gemount.
Vraag:
Heeft iemand een idee van de oorzaak en een mogelijke oplossing?
Reacties (1)
Geaccepteerd antwoord In Afwachting Moderatie
Ik heb even gecheckt of OS X Mavericks de mb ondersteunt. Zo te zien is dat wel het geval. Dat is met de standaard hardware... Je hebt echter een vreemd element toegevoegd aan je hardware. Ik vermoed dat je daar een probleem te pakken hebt, De combi van de mb met de nieuwe schijf bevalt het OS niet goed. Ik vrees dat de upgrade in dit geval niet goed uitpakt en je terug zult moeten gaan naar de standaard hd van de MB.
  1. meer dan een maand geleden
  2. OSx
  3. # 1
  • Pagina :
  • 1

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Reageer als een van de eersten op dit bericht!
Nog geen HCC-gebruikersaccount aangemaakt? Klik dan hier.

Inloggen