maandag 22 november 2021
  1 Antwoorden
  150 Visits
Ik heb een probleem met OneDrive, een mooi maar ook wel weerbarstig hulpmiddel. Ik heb er moeite mee gehad de werking precies te begrijpen!

Ik heb twee windows machines, voor thuis een redelijk zware desktop, voor onderweg (we zijn veel onderweg op onze boot) een Surface laptop. Mij leek OneDrive daar voor een mooi hulpmiddel.
Ik gebruik op beide machines hetzelfde MS account. Probleem is wel dat alle via OneDrive naar elkaar worden gesynchroniseerd wat de overzichtelijkheid niet bepaald bevorderd….. DE hele bulk van homemachine komt ook op de (relatief lichte) Lap top. (zo komen bv foto’s en filmpjes via Icloud overal terecht…..)
In een poging hier wat mee structuur in te brengen ontdekte ik op de Surface dat daar kennelijk twee versies van OneDrive actief zijn. Ik zie een verzameling onder de titel OneDrive én een verzameling onder de titel OneDrive – Personal. Ik heb het vermoeden dat dat veroorzaakt wordt doordat ik in het begin “losse” Software heb gebruikt en daarbij OneDrive. Een tijdje geleden heb ik 365 aangeschaft, kennelijk is OneDrive toen nog een keer geïnstalleerd…?

Mijn vragen:
- Zou het kunnen kloppen dat er nu twee versies van OneDrive op de lap top staan?
- Wat is het verschil tussen beide versies?
- Welke versie met ik verwijderen en hoe doe ik dat?
Alvast veel dank voor je antwoord!

Groet
Pim van der Heyden
4 dagen geleden
·
#21709
Het beste kan je beide versie verwijderen. al die data komt ook op je c-disk in je profiel te staan.
c:\users\jenaam\onedrive
Dan gebruik je op je laptop alleen de web versie van onedrive via https://onedrive.live.com/ dan komt er niets lokaal te staan.
Internet verbinding heb je dan wel altijd nodig.
  • Pagina :
  • 1
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Reageer als een van de eersten op dit bericht!
Nog geen HCC-gebruikersaccount aangemaakt? Klik dan hier.

Inloggen