1. exHCClid
  2. Windows 7
  3. vrijdag 03 september 2010
Ik wil graag mijn HL-1430 laserprinter onder Windows 7 installeren.
Alleen: mijn nieuwe computer heeft geen parallelle (Centronics) poort. Dat is te verhelpen met een Centronics-kaart (€ 17,50, da's te overkomenm!) of een Centronics->USB-verloopkabel (vergelijkbare kosten).
Maar: werkt de printer dan onder W7? Hardware dus geen probleem, maar de software?
Momenteel draai ik W7 prof, maar 't spul moet ook werken onder Home of Premium.
Één winkelier zegt: "Dat gaat nooit werken!" (Logisch: hij had een "leuke aanbieding" van een USB-laserprinter) en een andere winkelier zei: "Ga maar op de site van HP kijken."
De site van HP kent wel een 1430 laptop en een D1430 deskjet, maar niet de HL-1430. En op een andere site was er een driver-recovery-CD-ROM, maar bij mijn poging die te downloaden bleef het (uren) wachten, en dan kwam er nog steeds niets.
Wie heeft ervaring met de HL-1430 onder W7 en kan mij verder op het juiste pad zetten?
Reacties (1)
Geaccepteerd antwoord In Afwachting Moderatie
Dank je, Rein, voor jouw hulp.

Ik ben enorm geholpen door jouw "leeshulp" want ik zat maar op de HP-pagina's te zoeken en jij wees mij erop dat het (waarschijnlijk, zei je nog vriendelijk) een Brother was. Hoe hoger het opleidingsniveau, hoe slechter je leest . . .
Maar: ik kon geen parallel-PCI-kaart vinden en kocht toen maar een USB-kabel. Jij zei nog dat dat moeilijkheden zou geven. En ja, de afdruk werd naar de printer verzonden (bleef dus niet in de wachtrij staan) maar bij de printer gebeurde NIETS.
Na lang zoeken en veel vragen bij niet-behulpzame winkels en veel Googelen nergens een oplossing.
Het enige positieve was: Microsoft zei dat de HL-1430 zonder problemen en zonder verdere drivers zou werken.
Nogmaals alles, ja nu ALLES, bekeken, en er bleek onderin de lijst van poorten, alleen als ik verder scrollde dan mijn neus lang was, onder de LPT- en COM-poorten ook nog een vinkje voor de USB-poort geplaatst te kunnen worden.
Dat dan maar geprobeerd, en sindsdien (sinds gisteren) doet de printer zoals het moet, zoals die het altijd gedaan heeft, dus naar wens.
Dat de oplossing zó makkelijk kon zijn.
Wellicht is deze terugmelding nuttig, want niemand heeft mij deze - voor de hand liggende - tip gegeven. En als iets om zó mysterieuze redenen tòch niet werkt, dan moet je wel "back to basics" en zèlfs de "domste" vragen stellen - kennelijk.
Ik schaam me een beetje dat ik dit niet eerder gezien heb. De enige smoes die ik heb is dat de USB-keuzes alleen zichtbaar werden als je helemaal naar beneden scrollt, dus normaal niet in het oog sprigen.
Nogmaals dank voor jouw hulp. Je hebt mij in elk geval in een eerdere fase enorm op weg geholpen.
  1. meer dan een maand geleden
  2. Windows 7
  3. # 1
  • Pagina :
  • 1

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Reageer als een van de eersten op dit bericht!
Nog geen HCC-gebruikersaccount aangemaakt? Klik dan hier.

Inloggen