1. Donkje
  2. Windows 10
  3. vrijdag 04 september 2020
Hoi,

Ik heb een laptop met daarop Windows 10 (laatste versie update) opnieuw ingericht. Hiervoor heb ik ook office 365 geïnstalleerd. Voorheen gebruikte ik altijd Office 2007 en kan daar goed mee overweg. Voor Word 365 en Excel 365 kon ik makkelijk de locatie waar bestanden worden opgeslagen/gelezen wijzigen naar de D-schijf.

Waarom wil ik dit? In de laptop zit één SSD. Ik kan daar meerdere partities op maken maar geen Windows Herstel instellen omdat het dezelfde drive is. Helaas gebeurd het nog wel eens dat Windows opnieuw geïnstalleerd moet worden op de C-schijf en is het iets veiliger om de bestanden op de D-schijf te bewaren.

Voor Outlook 365 ben ik heel lang aan het zoeken geweest hoe de bestandslocatie te wijzigen naar de D-schijf. Uiteindelijk vond ik op Internet een gegeven onder vertrouwenscentrum. Maar de opties zitten in mijn 365 niet om de locatie te wijzigen. Waarschijnlijk oude info op Internet. Toen ik na uren het wilde opgeven en de accountgegevens alvast wilde wissen kwam ik via "Bestand" terecht bij Äccountinstellingen" zoals ik dit ook ken uit Office 2007. Hier kon ik met het tabblad "Gegevensbestanden" een nieuwe locatie toevoegen op de D-schijf en de oude wissen. So far so good, het werkt.

Maar ik las in de hoeveelheid info op Internet dat het gegevensbestand niet zomaar is uit te wisselen met een ander Outlook 365-programma.
1) Klopt dit?
2) En kan ik het gegevensbestand op de D-schijf nu regelmatig back-uppen en indien nodig op dezelfde plek terug zetten?
3) is dit een outlook.pst-bestand?
4) Tegen welke problemen loop ik aan bij deze werkwijze met bestandslocatie op de D-schijf die niet standaard is?
5) En als ik een oude outlook.pst-file uit Outlook 2007 op de plaats zet van de nieuwe outlook.pst pakt hij dan net zoals in Office 2007 meteen alle mappen, emails en contactpersonen op?

Alvast dank voor reacties.
Reacties (2)
Geaccepteerd antwoord In Afwachting Moderatie
Ik zou e.e.a. zelf even testen met een vm b.v. Virtualbox. Laat vervolgens je oplossing verifieren door https://zuid-holland.hcc.nl/353-zuid-holland-online-hulp.html en aan de kennisbank toevoegen.
  1. 3 weken geleden
  2. Windows 10
  3. # 1
Geaccepteerd antwoord In Afwachting Moderatie
Dit artikel geeft meer duidelijkheid over de mogelijkheden voor het maken van backups van .ost en .pst bestanden:

Backup and Restore all Outlook data https://www.howto-outlook.com/howto/backupandrestore.htm
  1. een week geleden
  2. Windows 10
  3. # 2
  • Pagina :
  • 1

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Reageer als een van de eersten op dit bericht!
Nog geen HCC-gebruikersaccount aangemaakt? Klik dan hier.

Inloggen