1. vaud
  2. Flightsimulator
  3. zaterdag 22 augustus 2020
FLIGHTSIMULATOR 2020 start niet.
Foutmededeling: C:\Program Files\Windows Apps\Microsoft.Flightsimulator_1.7.12.0_x64_8wekyb3d....\FlightSimulator.exe
Syntaxis van de bestandsnaam,mapnaam of volumenaam is onjuist.

Wie oh wie weet een oplossing?
Reacties (11)
Geaccepteerd antwoord In Afwachting Moderatie
Mijn rudder werkte niet naar genoegen. Ik heb op aanwijzing van Zuidplashan (zie boven) de taal in Windows 10 gezet van Ned naar Eng-US. De besturing gaat nu soepeler hoewel nog niet helemaal ok. Zuidplashan Thx!
  1. een week geleden
  2. Flightsimulator
  3. # 1
Voor hen die ook FS2020 via de DVD-versie gebruiken en het irritant vinden dat telkens met DVD1 moet worden gestart. Maak een ISO van DVD1 en koppel deze aan een virtuele drive. Een virtuele drive kan je aanmaken met programma's als Deamon Tools (Lite) of Power ISO. Je kan tegenwoordig ook in Windows 10 een virtuele drive voor een ISO maken door in de verkenner op het ISO-bestand te dubbelklikken, waardoor het wordt gemount. Deze virtuele dvd-drive zal in Windows Verkenner bij de andere drives van je pc terug te vinden zijn en zal zich net als een gewone dvd gedragen.
  1. meer dan een maand geleden
  2. Flightsimulator
  3. # 2
Hallo medesimmers,

Ik heb de dvd versie "Premium de Luxe" aangeschaft en de installatie verliep langzaam maar wel korrekt.
Bij het opstarten van het programma is (typisch Microsoft) de eerste dvd nodig. Daar zal eerdaags wel weer een slim patchje voor komen!
Omdat op mijn nieuwe pc Corsair Z390 geen dvd laatje zit heb ik hiervoor een externe dvd lezer moeten aansluiten.
Het programma startte netjes maar ik heb grote problemen met mijn controllers.
Mijn stuur (Yoko te Yoke is niet goed te calibreren maar ook de overige spullen draaien niet goed. Deze werden binnen het options/instellingen wel herkend maar functioneren niet goed bij het vliegen. Ook verschillen de keycommands tov de vorige versies van FS9/FSX. ,wat ik als erg lastig ervaar! Om kort te gaan ik heb de nieuwe Fs20 voorlopig aan de kant geschoven in de hoop/afwachting van oplossingen! Reden voor mij om ook dit forum goed in de gaten te houden!
Groet, Flying Evo
  2. Flightsimulator
  3. # 3
zie hierboven geen startproblemen meer.
  2. Flightsimulator
  3. # 4
ik had ook problemen met opstarten van mfs; heb ergens gelezen, dat je de gebruikers-taal van de windows10 versie op je computer moet omzetten naar US-engels.
heb ik gedaan en sindsdien geen problemen meer. Verder blijkt, dat als ik de sim opstart als administrator en de sim niet reageert op een willekeurige toets kan een rechtsklik op de muis een werkbalk onder te voorschijn toveren en dan reageert de sim wel opeen willekeurige toets!? Voor korte lontjes is deze sim beslist af te raden.
Maar.. .. :D als je het geduld op kunt brengen word je beloond met sublieme sceneries!
  2. Flightsimulator
  3. # 5
Ik heb sedert 18 augustus 2020 FS2020 draaien. Zoals ik al eerder meldde met de DVD-versie als startpunt. Tot nu toe geen problemen met niet opstarten. (configuratie AMD X3700 op X570 moederbord, 32 GB memory, GPU 1660 Super, opslag NVMe 1Tb.)
Wel met de controlers / joystick.
Aanvankelijk wilde het richtingsroer niet goed werken. Bleef constant shutteren. Uitgeschakeld in het instellingen menu. Via YouTube hele cursus demonteren Saitek X52 gevolgd en vervolgens met succes de potmeter voor het richtingsroer behandeld. Werkt nu goed, maar nu werkt de gashendel niet goed meer. In de hardware instellingen in Windows werkt de boel wel goed, maar in FS2020 dus dit probleem. Er zit een heel stuk dood gebied in (alleen bijna vol gas of idle) gebruik er nu een tweede joystick naast (Logitec Extreme). Inmiddels struin ik regelmatig het Forum voor FS2020 af en daar zijn de problemen legio. Ook op andere gebieden. Wat ik wel tegenkwam is dat inmiddels al wat mensen bezig zijn met ontbrekende zaken aan te vullen. Zo heb ik inmiddels al vliegveld Eindhoven (EHEH) en diverse objecten in de sceneries van Nederland (gebouwen, bruggen e.d.) kunnen toevoegen die standaard niet of niet goed aanwezig zijn. Kortom, zoals velen al melden, het product is nog lang niet af, en er zal nog heel wat aan gebouwd en verbouwd moeten worden. Sinds de laatste (2e) update (ook weer vele Gb's groot) is bijv.de sensitiviteit instellen voor de joysticks ineens verdwenen.
Dit alles maakt het wel soms een "lijdensweg", maar als je dan weer eens een vluchtje hebt gemaakt en genoten hebt van het prachtige uitzicht op de wereld (graphics), dan wordt er weer veel goedgemaakt. De inspanningen die velen in de communities verrichten om de onvolkomenheden er uit te halen geven mij het vertrouwen dat het wel goed gaat komen (hoewel je er na het voorgaande verhaal van dpgram er misschien wel aan zou gaan twijfelen).
Er zit mij naast de problemen rond de joystick nog een ding erg dwars. Ik gebruik een 2e scherm voor de verschillende instellingsschermen zoals weer, view's, VFR-scherm.
Zodra ik daar wat hebt aangeklikt, werkt de besturing niet meer en moet ik eerst weer met de muis op het hoofdscherm klikken. Hiervoor was en instelling in FSX aanwezig, maar die ontbreekt dus ook in FS2020.
Ik hoop op meer reacties en ervaringen met FS2020 ook hier in het Forum.
  2. Flightsimulator
  3. # 6
Het opstarten van FS2020 is tot nu toe bij mij een dobbelspelletje, met 50% kans op ja of nee. Na 4x installeren en een aantal contacten met Microsoft Support heeft Microsoft zwart op wit aan mij bevestigd dat ik beter mijn geld terug kon vragen aan de verkoper van de software (downloadversie via Bol.com). Zij hebben er geen fiducie in om het probleem dat de zaak na een aantal dagen perfect draaien en daarna weer niet opstarten te verhelpen, er zijn te veel klachten op dit gebied. MS gooit dus de handdoek in de ring. Als het programma draaide was het een fantastische (grafische) belevenis. Jammer dat ik voor deze sh.. ook een nieuwe pc heb aangeschaft voor een dikke 2 roodjes waardoor aan alle gewenste specificaties werd voldaan. Bezint eer gij begint. Waar een groot bedrijf klein in kan zijn.
  2. Flightsimulator
  3. # 7
Ik heb geen antwoord op je vraag, maar wel zelf een vraag.Ik heb de download versie, die "goed"geinstalleerd is, en ook werkt. Maar ik kan mijn vliegtuig niet besturen.In de oude FSX kon ik met mijn CH Flightsim yoke sturen, gas geven, remmen flaps etc, alles wat ik maar wilde.\]In de nieuwe MSFS2020 krijg ik mijn yoke niet meer werkend. Ik heb de ailerons etc ge assyned, staan ik zo in de Controls , maar werken absoluut niet of veel te grof. Sensitivity staat op 50% (rechte lijn) maar ze werken absoluut niet. Gevolg, na een nekele bocht:crash!Weet iemand hoe dit te verhelpen?

Ik had hetzelfde probleem, maar heb deze link voor je. Dit heeft mij wel geholpen.
http://www.chproducts.com/13-28485-Frequently-Asked-Questions.php.html

Ik heb het probleem van sensitiviteit alleen bij mijn pedals. Stuur werkt wel.
  2. Flightsimulator
  3. # 8
Ik heb geen antwoord op je vraag, maar wel zelf een vraag.
Ik heb de download versie, die "goed"geinstalleerd is, en ook werkt. Maar ik kan mijn vliegtuig niet besturen.
In de oude FSX kon ik met mijn CH Flightsim yoke sturen, gas geven, remmen flaps etc, alles wat ik maar wilde.\]
In de nieuwe MSFS2020 krijg ik mijn yoke niet meer werkend. Ik heb de ailerons etc ge assyned, staan ik zo in de Controls , maar werken absoluut niet of veel te grof. Sensitivity staat op 50% (rechte lijn) maar ze werken absoluut niet. Gevolg, na een nekele bocht:crash!
Weet iemand hoe dit te verhelpen?
  2. Flightsimulator
  3. # 9
Ik weet niet of je de dvd of de downloadversie hebt geïnstalleerd.
Ik heb de dvd-versie, maar het pad naar de betreffende .exe staat bij mij niet in "Program Fles" maar in "Appdata\Local\Microsoft\WindowsApps\Microsoft.Flightsimulator_1.7.12.0_x64_8wekyb3d....\FlightSimulator.exe".
Daarmee heb je natuurlijk geen antwoord op je vraag waarom MSFS2020 niet op start, maar misschien helpt het bij het zoeken.

Overigens heb ik ook al ervaren dat de installatiepaden voor de verschillende componenten ook niet uniform is. Ik ben op een download gestuit voor een aantal liveries o.a. voor de Airbus 320.Maar het pad wat daarbij wordt aangegeven om de bestanden te plaatsen, klopt ook niet.
  2. Flightsimulator
  3. # 10
De puntjes.
  2. Flightsimulator
  3. # 11
  • Pagina :
  • 1

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Reageer als een van de eersten op dit bericht!
Nog geen HCC-gebruikersaccount aangemaakt? Klik dan hier.

Inloggen