Opmerking

Vandaag heeft zich een storing bij HCC!net voorgedaan waardoor de mail niet kon worden opgehaald en er ook niet kon worden ingelogd op de web-mail. Op dit moment zijn wij nog bezig met het verhelpen van de storing, maar kan de mailserver wel weer worden bereikt en worden ingelogd.
  1. exHCClid
  2. OSx
  3. vrijdag 11 mei 2012
Op 10 mei j.l. heb ik een firmware upgrade gemaakt via mijn Apple iMac met OS X 10.7.2, om mijn Fritz.Box 7340 weer optimaal in conditie te houden.
De Apple heb ik sedert 18 dec. 2011 in bezit en werkte uitstekend met een Wi-Fi aansluiting. So far, so good.

Tijdens het upgraden van de firmware(99.05.22) krijg je op het scherm de mededeling dat het menu Overview automatisch verschijnt na de update en als alles klaar is. Waarschiijnlijk was dit scherm vandaag nog aanwezig geweest want terugkeren naar het Overview scherm was er NIET BIJ.

Na een half uur heb ik mijn oude Laptop(WiFi) met Linux 10.04 en Classic Gnome scherm maar eens opgestart en jawel direct verbinding met de router en alles geupgrade.
Daarna mijn laptop met Vista gestart en ook direct weer verbinding.

Apple afgesloten en weer gestart met het gevolg dat er geen Wi-Fi verbinding meer te maken is.
De helpdesk van xs4all heeft alles wat de modem aangaat gecheckt en geen problemen. Dan maar naar de Apple helpdesk.
Hier is men 58 minuten lang bezig geweest, automatisch, handbediening, resetten enz. maar.....geen Wi-Fi. Wel deskundig beetgepakt!
Gevolg kabel getrokken en boos vrouwtje!!

Mijn voorzichtige conclusie: voer de firmware upgrade voorzichtig uit en het liefst via een Windows of Linux computer die u je als extra hebt. Ik krijg het idee dat de Apple daar moeite mee heeft.
Ook verbaasde de helpdesk medewerker zich over het feit dat ik ook een IPv6 verbinding had. Dit was hij nog niet tegengekomen!
Een voorstel om te downgraden heb ik naast me neer gelegd want dat zou alleen voor de Apple gelden en daar pas ik voor. Mijn andere computers werken wel goed via Wi-Fi met de nieuwe firmware.

Ik heb dit even ter kennisgeving geschreven en hoop dat diverse mensen dit lezen en gewaarschuwd zijn.
André van Zomeren
Reacties (0)

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Reageer als een van de eersten op dit bericht!
Nog geen HCC-gebruikersaccount aangemaakt? Klik dan hier.

Inloggen