1. nivada
  2. OSx
  3. vrijdag 07 augustus 2015
Al vele jaren heb ik twee e-mailadressen [EMAIL=""][/EMAIL]. Ook heb ik e-mailadres bij ziggo.nl
In windows life mail heb ik bij de server smtp.ziggo.nl ingevuld en dat werkt prima.
Nu heb ik voor mijn vrouw een iPad Air gekocht, het is voor het eerst dat ik met een Apple-product werk.

Ook hier bij smtp: smtp.ziggo.nl ingevuld.
Als ik een bericht wil versturen krijg ik het volgende bericht:
"E-mail versturen niet mogelijk.
De server accepteert afzenderadres [EMAIL=""][/EMAIL] niet.

Wat moet ik doen?
Reacties (1)
Geaccepteerd antwoord In Afwachting Moderatie
Het lijkt erop dat de iPad of een andere verbinding gebruikt dan die van Ziggo. Normaliter is het zo dat wanneer je in je eigen netwerk zit (Ziggo) in dit geval is smtp.ziggo.nl voldoende. Een iPad wil nog wel eens stiekem een ander netwerk gebruiken, bijvoorbeeld de hotspot van Ziggo. Hoe voorkom je dat je bij 'vreemde' netwerken niet kunt verzenden? Je kunt ook bij een verzendserver inloggen. Bij Ziggo gaat dat via het hoofd email adres (dat hoort bij het account om bijvoorbeeld je rekening op te vragen). Inloggen dus in te stellen bij de geavanceerde instellingen van de iPad met de volgende gegevens: emailadres, poortnummer 587, authenticatie via normaal wachtwoord (behorende bij het hoofd emailadres), protocol TLS. Als je dat goed werkend krijgend dan kun je zelfs in het buitenland mail verzenden met je iPad (of laptop).
  1. meer dan een maand geleden
  2. OSx
  3. # 1
  • Pagina :
  • 1


Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Reageer als een van de eersten op dit bericht!
Nog geen HCC-gebruikersaccount aangemaakt? Klik dan hier.

Inloggen