1. Piet - Snor
  2. Modelbaanautomatisering
  3. zaterdag 13 maart 2021
Goedendag,
Ik maak gebruik van Marklin C-rails en toebehoren en stuur dit aan met een DR5000 centrale van Digikeijs en iTrain op de computer.
Ik heb eergisteren een reset uitgevoerd op de DR5000 (terug naar fabrieksinstellingen) en nu ziet de centrale de wisseldecoders M83 van Marklin niet meer.
Als ik dan de Marklin bediening MS 2 aan de baan hang, werkt alles prima, en als ik dan ook de DR5000 hierbij inschakel en de MS 2 eraf haal, werken de wissels wel.
Heeft iemand enig idee wat ik fout doe?
Ik hoor het graag.
Vriendelijke groet,
Piet van Gelder.
Reacties (3)
Geaccepteerd antwoord In Afwachting Moderatie
Dag Piet,

Mijn eerste reactie is;
waarom heb je de centrale moeten "resetten"?
Door je verhaal zou ik eerder aan de decoder twijfelen, want door resetten heb je niets aan de DCC-uitgang van de centrale veranderd.

Je schrijft dat je op enig moment beide centrales gelijktijdig aan de baan verbonden hebt. Dat is m.i. desastreus voor beide centrales. Zijn ze nu nog wel heel?

Wat ik wel miste: komt dat iedere keer voor wanneer je de hele baan van stroom voorziet?

m.vr.gr. Cees
Hallo Piet,

Lijkt er op dat de decoder een beetje de weg kwijt raakt. Misschien een poging doen ze opnieuw te programmeren?
Misschien bekend maar voor de zekerheid: https://wiki.3rail.nl/index.php/Programmeren_M%C3%A4rklin_M83_of_M84_decoder_in_DCC_mode

Ik onderschrijf de opmerking van Cees, nooit twee centrales parallel aan je baan hangen !

gr Peter
Beste Cees en Peter,

Bedankt voor jullie reactie.
Gelukkig is er verder niet kapot, zowel de decoders als de centrale werken nog prima.
Inmiddels heb ik alles weer werkend. Ik heb op de DR5000 de prog. uitgang nu in gebruik en hier werkt alles naar behoren. Als ik de track uitgang gebruik gaat het steeds mis.
Ik heb hier nu ook contact over met Digikeijs.
Nogmaals dank voor de reactie. Als ik van Digikeijs een oplossing krijg zal ik dit hier nog wel laten weten.

Vriendelijke groet,
Piet.
  • Pagina :
  • 1

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Reageer als een van de eersten op dit bericht!
Nog geen HCC-gebruikersaccount aangemaakt? Klik dan hier.

Inloggen