1. Roxy
  2. Flightsimulator
  3. zondag 14 maart 2021
Wie kan mij helpen om in flight simulator 2020 alle uitleg te geven over een 737 en hoe ik alles kan doen zoals een echte piloot dat ook doet, qua vluchtplan, ATC etc.
Reacties (2)
Geaccepteerd antwoord In Afwachting Moderatie
Hoi Roxy,

Op you tube met een beetje zoek werk vind je een heleboel filmpjes die hier over gaan .
Goeten en succes René Bruggink
  1. meer dan een maand geleden
  2. Flightsimulator
  3. # 1
Geaccepteerd antwoord In Afwachting Moderatie
Dag Roxy,

Kijk voor tutorials ook verder dan alleen MSFS. Het platform is feitelijk niet zo relevant. Elke simulator doet een gooi om de echte versie te benaderen. Veel zaken werken hetzelfde in alle simulatoren. Wel is er een groot verschil tussen een uitgebreide simulatie (PMDG voor Prepar3D/FSX, ZIBO of IXEG voor X-Plane en de standaardmodellen in FSX, Prepar3D en X-Plane). Vaak merk je doordat bepaalde knoppen niet werken, of dat er veel keuzes in de FMC niet aanwezig zijn, als je daar een beetje door heen kunt kijken kun je in feite elke tutorial wel gebruiken. Ik heb er hier daarom een paar op een rijtje gezet voor jou:

Een algemene tip: Leer elk vliegtuig eerst te vliegen zoals je een Cessna doet. Een Boeing 737 is in essentie niets anders dan een grote Cessna. Alleen gaat alles wat sneller en zullen je bochten wat groter zijn en je vlieghoogte wat groter. Dat betekent dat je een vlucht van een 737 nog beter moet plannen dan een Cessna

Voor wat betreft ATC. Dit staat los van een Boeing 737. Dit is een onderwerp dat heel boeiend is, maar tegelijk veel simulatiepiloten afschrikt. Start hier eerst met gewonen VFR-procedures. Een goede tip. Begin bijvoorbeeld eens met: https://www.flightsimbeek.nl/training/102-lessen-vfr/126-cursus-vfr.html.

Als je nog niet geabonneerd bent op onze nieuwsbrief kun je dat ook doen. Daar staan maandelijks links in met interessante tutorials. Inschrijven kan via: https://flightsimulator.hcc.nl/hcc/hcc-extra-nieuwsbrief-aan-of-afmelden.html
  1. meer dan een maand geleden
  2. Flightsimulator
  3. # 2
  • Pagina :
  • 1

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Reageer als een van de eersten op dit bericht!
Nog geen HCC-gebruikersaccount aangemaakt? Klik dan hier.

Inloggen