Waarom komen mijn e-mails niet automatisch binnen?

Deel dit artikel

,

Ik heb een vreemd probleem. Mijn e-mails via Outlook (overigens Microsoft 365) komen niet automatisch binnen op mijn laptop (wel op mijn smartphone). Op mijn laptop komen de e-mails pas binnen wanneer ik eerst een bericht verwijder. Wat kan hiervan de oorzaak zijn? Ahmet Y.

Er zijn verschillende stappen die je kunt nemen. Laten we beginnen of Outlook zo is ingesteld dat er automatisch e-mails worden opgehaald. Klik in de menubalk bovenin het scherm op het tabblad Verzenden/ontvangen. Klik vervolgens op Verzenden/ontvangen groepen en selecteer Verzend-/ontvangstinstellingen. Controleer of het selectievakje bij de Automatisch verzenden/ontvangen om de x minuten is in geschakeld en stel de tijd in die voor jou prettig is.

Daarnaast kun je controleren of de synchronisatie-instellingen juist zijn geconfigureerd. Klik op Bestand in de menubalk bovenin het scherm. Klik op Opties en selecteer Geavanceerd. Controleer of de optie Sta toe dat de map automatisch wordt bijgewerkt is ingeschakeld bij de Outlook-gegevensbestandopties.

Verder kun je nog proberen of het helpt om je e-mailaccount te verwijderen en het opnieuw toe te voegen. Ook kun je nagaan of er updates beschikbaar zijn voor Outlook (Bestand, Office-account,  Bijwerkopties en kies voor Nu bijwerken).

Als deze stappen het probleem niet oplossen, dan is het mogelijk dat er een technisch probleem is met de mailserver of met de instellingen van je mailaccount. In dat geval is het advies om contact op te nemen met de technische ondersteuning van Microsoft of van je e-mailprovider.

'Meld je aan voor de nieuwsbrief'

'Abonneer je nu op een of meerdere van onze nieuwsbrieven en blijf op de hoogte van onze activiteiten!'

Aanmelden